Saturday, May 26, 2007

Dikt samling or what ? <3<3

Flickan och pojken


dom står på stranden,
hon har en stor t-shirt på sej,
hon står på hans fötter,
hennes fötter fryser ,
kollar in i hans ögon ,
kysser honom,
han kollar på henne ,
han ler ett svagt leende ,
öppnar munnen,
säger det som hon inte vill höra ,
tårarna börjar trilla ,
hon frågar honom om det är sant ,
han kollar ner i sanden å nickar ,
hon springer ut på bryggan ,
hon ger honom en sista blick ,
tar sats ,
slänger sej ,
den blicken som hon inte ville se ,
det sista hon tänker ,
" vad har jag gjort för fel " ...



Hoppa inte ...

Ett hjärta slår..
Ner för en kind rinner en tår

En flicka springer här
Den flickan var så jävla kär

Pojken hon gillade var den finaste som fanns
Men nu har han inte en chans

Inte en chans att göra allting rätt
Det hjälper inte för det flickan sett

Nu finns bara tårar och ett krossat hjärta
Och massor med obeskrivlig smärta

Flickan såg pojken och en annan flicka där i parken
Hon såg dom där de låg o kramades på marken

Hon gick fram till dom och sa;
Men det va jue du o ja!

Pojken bara såg på henne o log
Det känndes som hon dog

Det var inte ett snällt flin
Det var en elak min

Och nu springer hon här
Olycklig men inte längre kär

Hon springer mot en bro och tänker hoppa
nu finns det inget som henne kan stoppa

Hon står nu på kanten och tittar ner
Hon tittar och tittar men det finns inget hon ser..

Hon ser inget för alla tårar
Det är då hon hör någon som vrålar..

Stopp! Jag älskar dej det har jag alltid gjort!
Flickan fattar att det här kan vara något stort

Hon vänder sig om och det hon ser
Får henne att vilja hoppa ännu mer

Det är pojken som hon alltid ville ha
Hon ville va med han ända till idag

Han kunde inte henne stoppa..
För hon ville bara hoppa!



Mannen med vita hatten


ta av hatten å dölj inte dina innersta känslor ,
berätta vad du känner ,
sätt dej ner ,
knät ,
berätta vad du verkligen känner ,
kan jag lita på det ?
kan jag ?
berätta ,
ta av dej den vita hatten ,
föstå , förstå , förstå ,
jag älskar och hatar ,
papper upp papper ner ,
skriver å diktar ,
lyssnar ,
jag lyssnar på dej ,
jag vill ju höra ,
berätta,
berätta precis vad du känner ,
berätta vad du känner ,
berätta vad du känner för mej ,
ta steget ,
hoppa ,
jag lovar ,
jag kommer inte att skratta ,
jag lovar ,
jag gillar dej alldeles för mycket ...


Fest

livet är en fest ,
en fest som man inte vill missa, det kan vara en skit bra å härlig fest i perioder ,
vissa perioder kan det vara en skit fest som man inte vill stanna kvar på ,
men man kan inte välja , man kan inte välja vad som händer,
ödet , tror du på ödet ?
jag vet inte om jag gör det , men jag tror på mirakel,
jag har bevisat att det finns mirakel ,
såw ,
livet är en fest , men du är inte bjuden ^^




Det kan bara bli bättre !

Varför ? Varför ? Varför ?
Det finns dagar då allt känns... tungt
Man försöker gaska upp sig...
...provar ett gapskratt...
... men nej, det blir inte bättre- det blir bara värre.
Allting går för fort .
Man hinner inte med...
Man sitter fast i ekorrhjulet...
...och stångar sig blodig mot folk i sin omgivning...
...och ibland kan man inte hållan ens en enda boll i luften...
...och inte får man ut nått från försäkringskassan den här månaden heller...
man kan inte fokusera, trots att man försöker.
Nä , man orkar inte vara med i racet längre ...
När man är övertygad om att det inte kan bli värre.
Jo, då blir det faktiskt det...
Det enda man duger som är dörrmatta...
... man smälter ihop med tapeten...
...sådana dagar är alla andra smalare,fräschare och snyggare i håret...
Själv får man återbud från frissan - och det blir kortslutning i locktången...
Det är du man tröst äter...
... och tvingas väga in sig hos Viktväktarna...
...eller prova GI- metoden ...
Men ingen...
... kan ändra på sina gener...
...man är helt enkelt som man är .
När veckan äntligen är slut och man slappnar av , känns det mesta i alla fall okej...
...ända tills det ringer på dörren.
Det är då man inser att man bjudit gäster på middag .
... gissa om snackat kommer att gå...
...nu KAN det faktiskt inte bli värre !
Jo, visst kan det bli det !
När allt man vill , är att bli lite omysslad ...
... då blir man plötsligt dumpad för nån som är 15 år yngre
... trots att man slagit knut på sig själv för att vara till lags...
...varför blir man alltid kär i fel sort ..?
Man deppar, känner sej värdelös och ensam. Nu kan det in bli värre !
Jo , det kanALLTIDbli värre !
Särskilt när man inte vet åt vilket håll man är på väg.
Då måste man våga...
...TA SPRÅNGET !
...det finns ju trots allt några som ställer upp och stöttar...
... det är bara att visa...
...vad man går för...
Dags att byta jobb ?!
Eller börja plugga...
... skaffa nya intressen...
...eller anmta nya utmaningar...
...gå ut och dansa...
...och träffa en ... drömprins !
Man överlever trots allt...
...och man ska vara sig själv- det är man ju faktiskt bäst på !


Blommstertid ? ( * viskar * neej... )


Det finns en blomma på en äng , flera mil från oss .
Den står mitt på ängen ,
en svag doft av havet,
runt omkring den är gräset högt och vinden blåser sakta.
Barnen springer runt den ,
skrattar och leker ,
Den blomman vill jag ge till dig



Varför ?

Flickan står på stranden,
med den vassa kniven i handen.
Hon tittar ut mot havets glans,
Hon önskar att hon inte fanns.
Allt hon hade är borta,
Hennse andetag är snabba och korta.
Med mod skär hon till,
Och tiden står still.
Hon lägger sig ner i sanden,
Med blodet rinnande ner för handen.
Hon är borta från tid,
Hennes själ har äntligen fått frid.
Men det flickan inte förstod,
Var hur många som grät när hon dog...









Nu har jag varit fjantig och skrivit ner massa dikter , * tsss*
kommer inte göra det mer , det är lixom då ...

No comments: